انتقاد نماینده رشت به عملکرد دولت در نحوه تامین کالاهای اساسی مردم

جبار کوچکی‌نژاد رییس فراکسیون فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس و نماینده مردم رشت

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: انتظار داریم که دولت به تعهداتش عمل کرده و قیمت کالاهای اساسی مردم را کنترل کند.

به گزارش ایسنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: ما در بودجه سال ۹۸ مصوب کردیم که ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مردم تخصیص داده شود. هم اکنون یک ماه گذشته است. سال گذشته دولت این ارز را گرفت و جز اینکه این پول را در جیب واسطه گران و دلالان بگذارد هیچ سودی به مردم نرساند. امسال نیز روش سال گذشته را تکرار می‌کند. مردم ما در تهیه ارزاق خود یعنی مرغ، گوشت و حبوبات و بسیاری از کالاهای اساسی مشکل دارند.

نماینده مردم رشت افزود: نمایندگان مجلس با حساسیت این بودجه را تصویب کردند. مبلغ آن هم بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. یعنی به هر ایرانی بیش از دو میلیون تومان می‌رسد اما دولت هیچ برنامه‌ای در مورد این منابع ندارد. انتظار داریم که دولت به تعهداتش عمل کرده و کالاهای اساسی مردم را کنترل کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت معیشتی فرهنگیان گفت: علی رغم قول‌های داده شده بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات بر حق فرهنگیان و بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت آنها هنوز پرداخت نشده است. حداقل ۱,۵۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کنید. دولت کل این ۶,۰۰۰ میلیارد تومان را به سال ۹۸ موکول کرده است. با این کار بودجه آموزش و پرورش دچار تزلزل شده و باید منتظر اعتراض فرهنگیان باشیم.

نماینده مردم رشت در پایان تذکر خود خطاب به وزیر کشور گفت: بیش از ۱۰ سال است که شهر رشت شهردار ندارد. مردم از این مشکل رنج می‌برند. لطفاً رسیدگی کنید.