افزایش ۶۱ درصدی صادرات ایران به ترکیه در نیمه نخست ۲۰۲۲

میزان صادرات ایران به ترکیه در نیمه نخست ۲۰۲۲ (دی -خرداد) با رشد ۶۱ درصدی به ۱ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس گزارش گمرک ترکیه؛ میزان صادرات کالا‌های ایرانی به مقصد بازار ترکیه در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ (دی -خرداد) نسبت به مدت مشابه با رشد ۶۱ درصدی از یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار به یک میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار رسید.

میزان واردات کالا از ترکیه به ایران نیز در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ (دی – خرداد) با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ با افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه به ۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار رسید. در شش ماه سال ۲۰۲۱ میزان مبادلات تجاری ایرن و ترکیه ۲ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلار بود.

تبر این اساس، تراز تجاری ایران با ترکیه در این مدت به میزان ۴۴۳ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

رشد ۸۱ درصدی واردات ترکیه از ایران در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد)

همچنین در این گزارش آمده است:در ژوئن سال ۲۰۲۲ (خرداد)، ۳۶۷ میلیون دلار کالا از ایران به ترکیه صادر شده که نسبت به ژوئن سال قبل که با رشد ۸۱ درصد مواجه شد.

واردات کالا از ترکیه به ایران در ششمین ماه سال جاری میلادی ۲۵۷ میلیون دلار کالا بود که با کاهش ۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بود.

ترکیه هجدهمین مقصد کالاهای ایرانی در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) شناخته شده است.