استفاده از خمیر مرغ مشکلی ندارد

مشکلی ندارد، دلیل عدم‌تأیید استفاده از این ماده از سوی سازمان غذا و دارو را نحوه تهیه این نوع مواد در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، طی اظهاراتی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در کشور از سوی سازمان غذا و دارو اعلام‌شده و این سازمان نحوه تهیه این نوع مواد را در ایران مناسب نمی‌داند.

درحالی‌که سازمان غذا و دارو عنوان می‌کند استفاده از خمیر مرغ تا زمانی که صحه‌گذاری در خصوص مصرف آن نباشد ممنوع است اما اداره دامپزشکی مصرف آن را تأیید می‌کند.

سازمان غذا و دارو بیان می‌کند اگر خمیر مرغ با شرایط بهداشتی تهیه شود مشکلی ندارد اما این محصول در ایران با استفاده از چربی و پوست مرغ و در شرایط غیربهداشتی تهیه و برای تولید سوسیس و کالباس به کار گرفته می‌شود.

این اظهارات مسئولان دو سازمان باعث نگرانی مردم در این خصوص شده است.

محمودرضا رسولی در همین زمینه در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: خمیر مرغ ماده اصلی و پایه بسیاری از فرآورده‌های گوشتی کشور است که در حال حاضر مرکز تولیدکننده این مواد در همدان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خمیر مرغ در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و مشکلی در این زمینه نیست، گفت: دلیل عدم‌تأیید استفاده از خمیر مرغ از سوی سازمان غذا و دارو نحوه تهیه این نوع مواد در کشور است که موضوع فعلاً در حال بررسی است.

مدیرکل دامپزشکی همدان در ادامه از طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان خبر داد و گفت: این طرح در قالب 40 اکیپ ثابت و سایر با فعالیت کارشناسان اداره دامپزشکی همدان در حال اجرا است.

وی با اشاره به وظیفه دامپزشکی در تضمین ایمنی غذای مردم در این ماه، گفت: مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان در این ماه مورد نظارت و بازرسی مستمر خواهند بود.

رسولی با توصیه به شهروندان در تهیه ‌فرآورده‌های خام دامی تازه و در حد نیاز طی ماه رمضان، عنوان کرد: به دلیل گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی به‌صورت تازه و منجمد در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه در سطح استان طی ماه رمضان و نیز احتمال سوءاستفاده برخی افراد فرصت‌طلب در عرضه مواد غیربهداشتی و ارزان‌قیمت، شهروندان می‌توانند هرگونه نظرات و شکایات خود را با شماره 1512 در میان بگذارند.

وی در پایان افزود: هماهنگی با سایر نهادها به‌منظور اجرای هرچه ‌بهتر طرح تشدید بازرسی از واحدها طی ایام ماه رمضان باهدف تأمین امنیت غذایی جامعه صورت گرفته است.