آنفلوانزا تمام شد!

بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی‌، کشور از بیماری آنفلوانزای طیور پاک‌شده است.

ریس سازمان دامپزشکی در همین رابطه اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری اقتصادی مهلک در صنعت طیور است که در طیور صنعتی و بومی می‌تواند مخاطره‌آمیز و تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی باشد.

وی ادامه داد: موج بیماری آنفلوانزای فوق حاد از سال 2014 در دنیا آغاز شد و در سال 2015 نیز 33 کشور جهان را درگیر خود کرد.

رییس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: در روز 18 خرداد امسال در استان مازندران موارد مشاهده این بیماری گزارش شد و ازآنجاکه این بیماری خطرناک است، سازمان دامپزشکی با برنامه علمی پیشگیرانه اقدامات خود را برای مقابله و مبارزه آغاز کرد.

وی عنوان کرد: در این میان وزیر جهاد کشاورزی با دستور به روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور ظرفیت‌هایی را برای حمایت از دامپزشکی ایجاد کرد و از طرفی استانداران نیز حضور مؤثری داشتند.

خلج تصریح کرد: درمجموع شرایط به‌گونه‌ای شد که امروز وضعیت عادی داریم و هیچ‌گونه مخاطره‌ای نداریم. طی روزهای آتی نیز آخرین وضعیت عاری بودن از بیماری را به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: توصیه ما به عموم هم‌وطنان این است که از خرید پرندگان زنده در شهرهای مختلف خودداری کنند. همچنین مرغ غیر کشتارگاهی نخرند و از انتقال طیور زنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر پرهیز کنند.