آمادگی برای تامین گوشت

رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد،ایجاد شرکت ها و موسسات مشترک تجاری بین ایران و روسیه را زمینه ساز توسعه همکاری های متشرک اقتصادی و نیاز اساسی دانست.
کاچنکو عصر سه شنبه در پنل تخصصی سرمایه گذاری کشاورزی همایش فرصت‌های اقتصادی در مازندران با بیان اینکه اتاق بازرگانی و نهادهای دولتی روسیه برای اجرای پروژه‌ها اعلام همکاری می‌کنند گفت: ما آماده همکاری طرف‌های ایرانی هستیم و بخش خصوصی روسیه توجه خاصی برای همکاری دارد.
کاچنکو یادآور شد:بخش خصوصی و اصناف روسیه نیز با بخش خصوصی مازندران تفاهمات و قراردادهایی دارند و باید از این بخش حمایت کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه با اشاره به ظرفیت‌های تعامل و همکاری در بخش کشاورزی بین دو طرف ایران و روسیه اظهار داشت:متأسفانه در حال حاضر همکاری در بخش کشاورزی ضعیف است.
وی افزود:ما باید به سمتی برویم و سازوکاری برای توسعه همکاری‌های کشاورزی بین بخش خصوصی دو طرف ایجاد کنیم و تأمین غلات از جمله نیازمندی‌های ما است.
رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد یاداور شد:همچنین علاقه زیادی از طرف‌های ایرانی برای خرید گوشت گوسفند وجود دارد و در این بخش ظرفیت‌های خوب و قابل قبولی در روسیه وجود دارد.
کاچنکو عنوان کرد:ما باید به فکر ایجاد شرکت‌ها و مؤسسات مشترک تجاری بین ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌ها باشیم و این شرکت‌ها باید در بخش دامپروری، کشاورزی و صیفی جات و غیره باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد تصریح کرد:در ولگاگراد اراضی زیادی برای کشاورزی داریم و از سرمایه گذاران مازندران در این حوزه برای کشت دعوت می‌کنیم.
کشاورزی مهمترین رکن حیات است
جعفرالحمدانی رئیس اتاق بازرگانی عراق با بیان اینکه ارتباطات بین ایران و عراق قوی‌تر شود و به بخش کشاورزی هر دو کشور کمک کنیم افزود:کشاورزی و غذا مهمترین رکن حیات است و اگر غذا نباشد صنعت و پیشرفت حاصل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه کشاورزی نفت دائمی است گفت:نفت از بین می‌رود ولی کشاورزی ادامه دارد.
وی با تبریک و آرزوی استمرار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی از حضور در همایش بین المللی سرمایه گذاری در مازندران قدردانی کرد.