آغاز واردات ایران با استفاده از رمزارزها

رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز ثبت سفارش واردات با استفاده از رمزارزها خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی رضا پیمان پاک در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این هفته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت گرفت.

به گفته وی، تا پایان شهریور ماه، استفاده از رمز ارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی به کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، پیش از این هیئت دولت در پاییز ۱۳۹۹ مصوب کرده بود: بر اساس این اصلاحیه، رمز ارزهای استخراج شده بر اساس مجوزهای صادره این تصویب نامه صرفاً برای تأمین ارز واردات کشور و براساس مقرراتی که بانک مرکزی تعیین می کند، قابل مبادله خواهند بود.

هم چنین، استخراج کنندگان باید رمز ارز دست اول تولیدشده را تا سقف مجاز و به صورت مستقیم (بدون واسطه) به کانال های معرفی شده بانک مرکزی عرضه کنند.

افزون بر این، سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله توسط هر واحد استخراج کننده، بر اساس میزان انرژی مصرف شده از سوی آن واحد، طبق دستورالعملی که توسط وزارت نیرو تدوین می‌شود، تعیین و به صورت دوره‌ای به بانک مرکزی اعلام می‌شود.

در زمستان سال گذشته نیز جلسه کارگروه مشترک ارزی میان وزارت صمت و بانک مرکزی برای نهایی کردن ساز و کار استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی برگزار و مقدمات اجرایی آن تصویب شده بود.