۳۶هزار جوجه یک روزه مرغ ایرانی آرین وارد مرغداری‌های کشور شد

گروه استان‌ها – رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تلاش‌های ۴۲۰ روزه متخصصان به ثمر نشست، گفت: ۳۶هزار جوجه یک روزه مرغ ایرانی آرین وارد مرغداری‌های کشور شد.

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به ورود اولین جوجه‌های یک روزه مرغ آرین به خط تولید اظهار داشت: این اتفاق بعد از 15 سال انجام شده و پس از 420 روز تلاش مستمر متخصصان اولین محموله جوجه‌های یک روزه مرغ آرین وارد خط تولید شد.

وی با بیان اینکه در اولین محموله 36هزار قطعه جوجه یک روزه وارد مرغداری‌های کشور شد، افزود: امیدواریم این اقدام گامی به سوی خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و ارتقاء سلامت و امنیت غذایی باشد و مسئولان امر نیز در این زمینه یاری گر فعالان در این حوزه باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات مرغ از خارج کشور موجب عدم استفاده از مرغ ایرانی شود، ابراز داشت: سهم مرغ ایرانی از بازار مصرف داخلی با واردات از 85 درصد به صفر رسیده بود اما با طرح ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ بعد از 15 سال این مهم رویه رو به رشد به خود گرفت و امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت آن باشیم.

وی با بیان اینکه گله پایه لاین آرین حدود سی سال پیش وارد کشور شده بود، گفت: کشورهای دارنده مرغ لاین در جهان به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و این موضوع نشان‌دهنده آن است که بازار مرغ جهان در دستان همین کشورهای محدود است و می‌توانند زنجیره طیور را کنترل کنند.