۱۰۰ درصد نهاده‌های مرغداری‌های قم تأمین‌ شد

گروه استان‌ها- معاون سازمان صنعت‌ قم با بیان اینکه در حال حاضر جهت تعادل بخشی به بازار تخم‌مرغ، ۱۰۰درصد نهاده‌های مرغداری‌های قم تأمین‌ شد، گفت: اگر تخم‌مرغی گران‌تر از این قیمت مصوب عرضه شود برای آن پرونده تخلف صنفی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، امیرحسین پروان در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد وضعیت بازار تخم‌مرغ در استان اظهار داشت: وضعیت توزیع تخم‌مرغ به‌خوبی احصاء می‌شود تا با توجه به قیمت مصوب، دچار نوسان و کمبود نشویم.

وی با بیان اینکه روزانه 5تن تخم‌مرغ توسط اصناف تولیدی قم مصرف می‌شود و بخش عمده‌ای از تخم‌مرغ برای مصارف خانوار در چرخه توزیع قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در قم 400 صنف قناد و 300 صنف اغذیه‌فروشی و ده‌ها صنوف مصرف‌کننده تخم‌مرغ فعال هستند و باید میزان مصرف این صنوف تأمین شود.

پروان بیان کرد: افزایش مصرف تخم‌مرغ در سرما به‌خصوص سه ماه آخر، تعادل بخشی به بازار این کالا را ضروری می‌کند، در این راستا تمهیدات لازم برای تأمین تخم‌مرغ به میزان مصرف روزانه در قم اندیشیده شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین تخم‌مرغ موردنیاز، از جهاد کشاورزی تقاضا شد روزانه 60 تن از تولیدات را در اختیار توزیع‌کنندگان قرار دهند تا با توجه به تقاضای بازار، مانع از گرانی تخم‌مرغ شویم.

وی با تأکید بر اینکه در سطح استان قم، قیمت‌گذاری در جهت خرید محصول از مرغدار 14 هزار تومان تعیین‌شده است، ابراز کرد:  اگر تخم‌مرغی گران‌تر از این قیمت مصوب عرضه شود برای آن پرونده تخلف صنفی تشکیل می‌شود.

پروان یادآور شد: مرغداری‌ها ملزم به همکاری و تحویل تخم‌مرغ موردنیاز بازار هستند و جهاد کشاورزی باید دراین‌باره متولی شود تا محصولات موردنیاز در اختیار کارخانجات و مراکز توزیع قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جهت تعادل بخشی به بازار تخم‌مرغ، 100درصد نهاده‌های مرغداری‌های قم تأمین‌شده است و درنهایت پس از تحویل محصول، با قیمت مصوب 16هزار و 500 در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.