نگرانی وزارت بهداشت تولید غیربهداشتی خمیر مرغ است

متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی با اشاره به ممنوعیت تولید خمیر مرغ گفت: اگر جلوی تولید قانونی محصولی گرفته شود، آن محصول در مراکز غیرقانونی(زیر پله‌ای) تولید می‌شود.

به گزارش مهر، فرهمند صالح‌زاده در جمع خبرنگاران در مورد اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید خمیر مرغ برای استفاده در فراورده‌های گوشتی را ممنوع اعلام کرده است؟ اظهار داشت: تولید و مصرف خمیر مرغ در کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی انجام می‌شود، ضمن اینکه در تولید خمیر مرغ تمام قسمت‌هایی که لازم است جداشده و تنها از گوشت مرغ برای تولید فرآورده‌های گوشتی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرانی وزارت بهداشت تولید غیربهداشتی خمیر مرغ است، گفت: در کشور ما این تولید طبق استانداردهای جهانی انجام می‌شود و در همه جای دنیا اگر جلوی تولید قانونی محصولی گرفته شود، آن محصول در مراکز غیرقانونی(زیر پله‌ای) تولید می‌شود.

متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی افزود: به اعتقاد سازمان دامپزشکی، مشکلی درزمینهٔ تولید خمیر مرغ وجود ندارد و کارخانه‌ها می‌توانند به تولید این محصول اقدام کنند اما نظر مسئولان وزارت بهداشت در این مورد متفاوت است.

صالح‌زاده در مورد مباحث مطرح‌شده مبنی بر سربی بودن مرغ‌های تخم‌گذار پایان دوره، گفت: اگر سربی در مرغ وجود داشته باشد باید در مرغ‌‌های خوراکی هم وجود داشته باشد، ضمن اینکه از مرغ تخم‌گذار پایان دوره در همه جای دنیا برای تهیه خمیر مرغ استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که میزان سرب نباید از حد مجاز بیشتر باشد، افزود: آزمایش‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر وجود سرب در این مرغ‌ها را تائید نمی‌کند.