موافقت دولت با واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی

با توجه به اهمیت جوجه یک روزه به عنوان اصلی ترین نهاده تولید گوشت مرغ در کشور که هرگونه کمبود آن می تواند موجب کاهش تولید و نهایتاً افزایش قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان شود، هیات وزیران با صدور مجوز برای واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور موافقت کرد.

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات وزیران که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، دولت به منظور تأمین کافی گوشت مرغ و آرامش بازار در این محصول غذایی استراتژیک، به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد نسبت به واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی مورد نیاز کشور در قالب برنامه زمان بندی وزارت جهاد کشاورزی طی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اقدام نماید.
همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور می تواند به منظور تسریع در امور، با مسئولیت خود، از ظرفیت شرکت های خصوصی دارای اهلیت استفاده نماید.

تنقیح مصوبات مربوط به صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی
هیات وزیران در ادامه و در راستای تکالیف مقرر در قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر تنقیح مصوبات مربوط به صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی موافقت کرد.
به موجب مصوبه دولت، معاونت حقوقی رئیس جمهور موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع رسانی متن تنقیح شده مصوبات معتبر هیئت وزیران و کمیسیون های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه رئیس جمهور در موضوع «صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی» اقدام کند.

شمول این تصویبنامه، مصوبات عادی (غیر طبقه بندی‌) هیئت وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی، مصرّح در موضوع «صنایع کوچک و شهرک‌ها و نواحی صنعتی» تا خرداد سال ۱۴۰۰ است و هر مصوبه مربوط به موضوع و حدود شمول این تصویب نامه که در پیوست ها درج نشده، تا هنگام تعیین تکلیف توسط هیئت وزیران (که با فوریت خواهد بود) غیرقابل استناد می باشد.

موافقت دولت با آیین‌نامه بین‌المللی سیستم‌های ایمنی حریق (۲۰۱۵) (۱۳۹۴)
هیات وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آیین نامه بین المللی سیستم های ایمنی حریق (۲۰۱۵) (۱۳۹۴) موافقت کرد تا در قالب لایحه، به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی ارسال شود.
آیین نامه بین المللی دستگاه های ایمنی حریق (آیین نامه F.S.S) در هفتاد و سومین نشست کارگروه ایمنی دریانوردی (M.S.C) در دسامبر سال ۲۰۰۰ (آذر ۱۳۷۹) به تصویب رسید تا استانداردهای بین المللی مربوط به دستگاه ها و تجهیزات ایمنی حریق مذکور در فصل ۲۰۲ کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) و اصلاحات آن را ارایه نماید.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی برای پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل و صندوق‌های حمایتی
هیات وزیران به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با الحاق یک تبصره به ماده (۵) آیین نامه اجرایی بند (ل) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) موضوع بررسی و تأیید توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح ها و اعتبارسنجی متقاضی دریافت تسهیلات توسط بانک های عامل یا صندوق های حمایتی پرداخت کننده تسهیلات، موافقت کرد.
به موجب تبصره الحاقی یاد شده، در مواردی که اعطای تسهیلات توسط بانک دیگر از منابع داخلی داده شده یا می شود، تایید فنی و اقتصادی از سوی پرداخت کننده تسهیلات و پرداخت یارانه توسط بانک عامل از محل اعتبارات آیین نامه براساس گزارش پیشرفت طرح است که بانک پرداخت کننده تسهیلات ارایه می نماید.