مراکز عرضه مرغ زنده معضل سیستان‌وبلوچستان در زمینه ذبح‌ طیور است

زاهدان- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: وجود مراکز عرضه مرغ زنده به ویژه در کلانشهر زاهدان معضل کنونی این استان در زمینه ذبح دام و طیور است.

حجت الاسلام حسین شریفی‌نیک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدیدهای بعمل آمده در اغلب موارد، کشتارهای صورت گرفته در این اماکن مطابق موازین شرعی نبوده و به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

وی افزود: در تمامی کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان عملیات ذبح دام و طیور بوسیله ذابح آموزش دیده و تحت نظر ناظران شرعی صورت می گیرد لذا مطمئن ترین مکان برای تهیه گوشت پاک و حلال، مراکز مجاز عرضه تحت نظارت دامپزشکی است.

وی گفت: به استناد آیه سوم سوره مائده و روایات اسلامی، شرط استفاده کردن از گوشت حیوانات حلال گوشت (گاو، گوسفند و مرغ و غیره) تزکیه و پاک شرعی شدن حیوان است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تهیه و تامین فرآورده خام دامی از مراکز غیرمجاز، علاوه بر عدم اطمینان از پاک بودن محصول، تهدید و مخاطره ای جدی برای سلامت شهروندان است.

وی از عموم شهروندان خواست ضمن پرهیز از خرید مرغ زنده؛ گوشت و مرغ موردنیاز خود را از مراکز و فروشگاه‌های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.