طرح نوروزی کنترل قیمت‌ها تا نیمه فروردین ادامه دارد

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بنا بر قانون نظام صنفی جدید که سال گذشته به تصویب مجلس رسید، مسئولیت نظارت بر بازار بر عهده اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی است و در این راستا طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز انجام می‌شود.

مجتبی فراهانی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها فروشندگان برای روزهای پایانی سال تخفیف قائل می‌شوند که این موضوع منجر به افزایش فروش می‌شود که با اجرایی شدن این موضوع در میان کسبه، طبیعی است رضایت مردم افزایش یابد و میزان فروش نیز بالا رود.

اجرای طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز تا 15 فروردین 94

وی افزود: طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام عید نوروز با مشارکت 3000 نفر نیروی بازرس و حدود 22 هزار نیروی بازرس افتخاری از نیمه اسفندماه آغازشده و بازرسان به‌صورت نامحسوس بازار را تا پانزدهم فروردین 94 رصد و کنترل می‌کنند.

جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها یا کمبودهای احتمالی در نوروز

فراهانی بابیان اینکه با اجرای این طرح از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها یا کمبودهای احتمالی جلوگیری می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح سازمان تعزیرات حکومتی، اداره استاندارد، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌هایی که به‌نوعی با این موضوع ارتباط دارند با ما همکاری می‌کنند.

اولویت کالایی طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درعین‌حال بیان کرد: آجیل و خشکبار، میوه، شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، لبنیات، مواد پروتئینی و قند و شکر ازجمله مواردی هستند که در اولویت این طرح قرار دارند.