صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل‌شده است

عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت سازندگی با اعلام اینکه این دولت به دلیل مانور تبلیغاتی ساخت‌وساز مرعوب سدسازان شده بود، کشاورزی ایران را مریض دانست و گفت: در شرایط فعلی گوجه و پیاز هم کالای اساسی و کمبود آن‌ها موضوع امینتی می‌شود.

عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز و مدیر گروه امور پژوهشی کشاورزی مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق کشاورزی بعد از گذشت ۱۴ سال از پایان وزارتش در بخش کشاورزی هنوز هم با گرفتن مسئولیت دبیری ستاد احیایی دریاچه ارومیه در دولت یازدهم و اظهارنظرهای گاه‌وبیگاه خود در بخش کشاورزی نامش بر سر زبان‌ها است.

از این فارغ‌التحصیل دکترای فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی دانشگاه آیوا ایالات‌متحده امریکا که برخی وی را دانشمند بخش کشاورزی ایران و برخی اپوزیسیون بخش کشاورزی می‌نامند این روزها دیگر از انتقادات بی‌پرده‌اش علیه دولت یا وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو خبری نیست، برخی دلیل آن را دریافت یک مسئولیت دولتی از روحانی و دبیری ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌دانند که بودجه مناسبی نیز در اختیار دارد.

وضعیت تولید مرغ ما که مناسب است، حتی مازاد تولید داریم!

کلانتری: صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل‌شده است به‌طوری‌که ۷۵ درصد نهاده‌های (خوراک موردنیاز طیور یعنی ذرت و سویا) موردنیاز کشور از طریق واردات انجام می‌شود و تنها در کشور ما جوجه، دان را می‌خورد و به مرغ تبدیل می‌شود! همچنین ۹۰ در صد روغن و ۴۰ درصد گوشت قرمز (اعم از واردات علوفه و گوشت ) از طریق واردات تامین می‌شود. در شرایط فعلی همه کالاهای موردنیاز کشور مهم و اساسی به‌حساب می‌آیند و درصورتی‌که خیار،گوجه پیاز سیب‌زمینی و جعفری هم نباشد موضوع امنیتی می‌شود!