صنعت مرغداری روبه نابودی است

مشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را موردبررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور گفت: متأسفانه تصمیم‌گیری برای صادرات در زمان مناسب انجام‌نشده است و به همین خاطر است که صنعت مرغداری به نابودی کشیده شده است.

محمد یوسفی در رابطه با سخنان محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که از بحران مازاد عرضه مرغ در کشور خبر داده است، اظهار کرد: مشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را موردبررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.

وی در رابطه با اظهارات محمود حجتی در خصوص اینکه باوجود دو برابر شدن صادرات مرغ امروز باوجود بیش از یک‌میلیون تن مازاد تولید دچار بحران هستیم، گفت: کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای هدف مرغ را به قیمت ارزان‌تری عرضه می‌کنند و به همین خاطر مرغ ایرانی توان رقابت با مرغ کشوری مثل برزیل را ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور در رابطه باقیمت مرغ داخلی، بیان داشت: در هفته‌های اخیر قیمت مرغ روند نزولی داشته است به‌طوری‌که قیمت هر کیلو مرغ زنده از ۴۲۰۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان در بازار رسیده است؛ بنابراین باید این نکته را مدنظر قرار داد که شرایط تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور مناسب نیست و این صنعت با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند و صادرات بخشی از این مازاد مرغ می‌تواند بخشی از این مشکلات را جبران کند.