صادرات مرغ ایرانی محدود شد

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور از محدود شدن صادرات مرغ از کشور در پی شیوع آنفلوانزا در مازندران خبر داد و گفت: شیوع این بیماری سبب کاهش قیمت مرغ در بازار شده است.

محمد یوسفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بیشترین صادرات مرغ کشور به عراق بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر این کشور به دلیل شیوع آنفلوانزای مرغی در مازندران، واردات مرغ از ایران را محدود کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان نیز واردات مرغ را از ایران محدود ساخته است، افزود: شیوع آنفلوانزا در مازندران بر روی قیمت مرغ در بازار نیز تأثیر گذاشته است و نرخ این کالا در ماه مبارک رمضان باید بسیار بیشتر از میزان فعلی بود اما هم‌اکنون قیمت آن از یک ماه قبل هم کمتر است.

این مقام مسئول، وضعیت صنعت مرغ گوشتی کشور را نامساعد عنوان کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری آنفلوانزا تنها در مرغداری‌های بومی اتفاق افتاده و مرغداری‌های صنعتی مازندران دچار این بیماری نشده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از گسترش بیماری و رسیدن آن به واحدهای صنعتی اقدام به معدوم‌سازی مرغ‌های چند روستا در مازندران کرد، گفت: شرق مازندران با این مشکل درگیر شده اما غرب این استان و همچنین دیگر استان‌های کشور مشکلی در این زمینه ندارند اما پخش عجولانه شایعاتی در این زمینه سبب اختلال در بازارهای صادراتی شده است.