ردپای «مرغ دولتی‌ها» در آهنگری پیداشد/ تحقیقات پلیس ادامه دارد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که به مدت دوماه روزانه دو تن مرغ‌های قیمت مصوب را از آمل به تهران آورده و به جای فروش به خرده فروشی ها در آهنگری فیله کرده و به قیمت ۷۰۰۰۰ تومان می‌فروختند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از توزیع غیر بهداشتی مرغ‌های فیله شده در کارگاه آهنگری خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی تخلف انجام شده را 22 میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ “جلیل موقوفه ای” در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی برتردد چند دستگاه وانت یخچال دار ویژه حمل مرغ در یک کارگاه آهنگری در شهرک ولی عصر، بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری 153 شهرک ولی عصر قرار گرفت.

وی بیان داشت:  تحقیقات و بررسی اولیه توسط ماموران کلانتری نشان از این داشت، روزانه حداقل دو دستگاه وانت یخچال دار ویژه حمل مرغ به داخل کارگاه آهنگری تردد دارند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهمان و  بازرسی از داخل محل کارگاه اخذ و تیمی از ماموران کلانتری شهرک ولی عصر تردد خودرو ها را تحت مراقبت قرار دادند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه تیم  عملیات کلانتری با ورود خودروی وانت به داخل کارگاه عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند، تصریح کرد: با دستگیری راننده وانت و مالک کارگاه مشخص شد که با هماهنگی مالک کارگاه آهنگری و یک مرغ فروش در شهر آمل، رانندگان، وانت های حامل مرغ  را  با قیمت مصوب 185 هزار ریال از شهر آمل به مقصد شهر تهران بارگیری و به جای انتقال و فروش به مغازه های خرده فروشی به قیمت 224 هزار ریال مرغ ها  را در داخل کارگاه و در محیطی غیر بهداشتی فیله کرده و به قیمت  بیش از 70 هزار تومان ،در بازار آزاد می فروشند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان معترف شدند، حدود دو ماه روزانه دو تن مرغ به این روش در این کارگاه فیله کرده و در بازار آزاد فروخته اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی تخلف انجام شده را  22 میلیارد ریال بر آورد کرده اند، خاطرنشان کرد: کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان پرونده دستور کار قرار دارد.