درخواست مجلس از دادستان برای ورود به موضوع توزیع نهاده‌های دامی/ ساداتی نژاد برنامه‌هایش را زودتر اجرایی کند

درخواست مجلس از دادستان برای ورود به موضوع توزیع نهاده‌های دامی/ ساداتی نژاد برنامه‌هایش را زودتر اجرایی کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه مشکل واحدهای طیور و دامداری در خصوص نهاده‌های دامی همچنان پابرجاست، از برگزاری جلسه با دادستانی کل کشور در خصوص توزیع نهاده‌ها و ورود به این موضوع خبر داد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در؛ درباره مهم‌ترین اقدامات وزارت کشاورزی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: آقای ساداتی نژاد با اشرافی که بر حوزه کشاورزی دارد، برنامه‌های خوبی برای این وزارتخانه ارائه کرد که امید داریم با اراده‌ای جدی این برنامه‌ها به‌زودی اجرایی شود. ما در کمیسیون کشاورزی مجلس هم برای هرگونه همکاری و همدلی برای تسریع در برنامه‌ها و اصلاح قوانین برای رفع موانع تولید آماده هستیم.
وی افزود: از دیدگاه کمیسیون کشاورزی و با توجه به شرایط موجود، مهم‌ترین نیازهای صنعت کشاورزی کشور که رفع آن اثر مستقیم بر سفره مردم دارد، در بحث تثبیت قیمت‌های محصولات کشاورزی و تعیین تکلیف خریدهای تضمینی است؛ هچنین ایجاد فضای پایدار در حوزه نهاده‌های کشاورزی به‌خصوص نهاده‌های دامی را نیاز داریم.

عسکری با اشاره مشکلات بخش کشاورزی در ماه‌های پایانی دولت قبل، گفت: وزارت جهاد کشاورزی، امروز باید نخستین قدم‌ها را برای سامان‌دهی و ایجاد فضای مناسب در جهت فعال‌کردن حوزه تولید نهاده‌ها بردارد و دولت مکلف شود تا نهاده با نرخ دولتی و به‌موقع در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: دولت باید گروه‌های کارشناسی شورای قیمت‌گذاری را فعال‌تر کند تا قیمت‌ها، هر چه سریع‌تر تثبیت شود و نهاده‌های بخش کشاورزی برای کشت پاییزه را آماده کند تا از دغدغه کشاورزان برای سال زراعی جدید کاسته شود. همه اینها به‌عنوان وظیفه ذاتی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به حل نشدن مشکلات در حوزه تامین نهاده‌های واحدهای تولیدی، گفت: مشکل امروز کشور عدم وجود نهاده نیست، حتی بیش از نیاز وارد شده و در اختیار داریم؛ بلکه مشکل دامداران که هنوز مرتفع نشده است به حوزه توزیع مربوط می‌شود.
عسکری تاکید کرد: پیگیری‌های کمیسیون نشان می‌دهد نهاده و شرایط ترخیص امروز در وضعیت خوبی قرار دارد و کندی عملکرد در رساندن آن به تولیدکنندگان ناشی از ضعف در شبکه توزیع است.
رئیس کمسیون کشاورزی اعلام کرد: در حال پیگیری هستیم تا با دادستانی کل کشور در خصوص توزیع نهاده‌ها و در خصوص ورود دادستانی به حوزه نظارت بر این چرخه جلسه‌ای برگزار کنیم که اخبار آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.