تخم مرغ گران نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در آستانه عید از اواسط بهمن تا ۱۵ اسفند به دلیل تولید شیرینی تقاضا برای تخم مرغ افزایش می‌یابد و پس از این تاریخ روند تقاضا کاهشی می‌شود اما به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهیم داشت.
رضا ترکاشوند گفت: در حال حاضر ماهانه بین ۹۰ تا ۹۵ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که بی سابقه است.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار افزود: امسال به دلیل اینکه بیماری وجود نداشت گله‌های مرغ را حذف نکردیم به همین دلیل به میزان تولید افزوده شده است.
وی گفت: امسال قیمت تخم مرغ  نسبت به زمان‌های گذشته در یک محدوده مشخص و با کمترین نوسان مدیریت شده است و نسبتا متعادل بوده است.
ترکاشوند تاکید کرد: مدیریت صادرات یک ابزاری برای متعادل نگه داشتن بازار شده و هر زمان قیمت‌ها از سطح تعیین شده کاهش یابد مجوز صادرات را افزایش می‌دهیم و هر زمان قیمت از حد مجاز در داخل افزایش یابد صادرات را کاهش می‌دهیم.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۶۰ هزار تن تولید صورت گرفت که بخشی صادر و بخش بیشتری هم برای کنترل بازار داخل عرضه شد، تصریح کرد: نیمه اول امسال هر کیلوگرم تخم مرغ ۲ هزار تومان زیر قیمت عرضه شد و تولیدکننده تولیدکنندگان متضرر شدند.
وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری نوسانی در حد ۲ تا ۳ درصد دارد، گفت: شاید در بازار مصرف نوسان وجود داشته باشد، اما ما نمی‌توانیم بر آن تسلط داشته باشیم.
ترکاشوند ادامه داد: با سازمان میادین و تره بار توافق کردیم هر شانه تخم مرغ ۱۸ هزار تومان عرضه شود همچنین به فروشگاه زنجیره‌ای هم تخم مرغ‌های پک شده را ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان تحویل و ۱۹ هزار تومان عرضه می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار تاکید کرد: در آستانه عید از اواسط بهمن تا ۱۵ اسفند به دلیل تولید شیرینی تقاضا برای تخم مرغ افزایش می‌یابد و پس از این تاریخ روند تقاضا کاهشی می‌شود اما به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهیم داشت.