تخم مرغ در البرز تا ۵۰ هزارتومان قیمت خورد| توزیع مرغ دولتی از اصرار مسئولان تا انکار فروشندگان

کرج- افزایش قیمت تخم مرغ در البرز تا سقف ۵۰ هزار تومان باعث شده است تامین این ماده غذایی که جزو ارزانترین گزینه های سفره مردم بود نیز به دغدغه ای برای مردم تبدیل شود.

مهشید عبادی؛ بازار: بعد از کمبود و گرانی گوشت مرغ در ماه های گذشته، افرایش قیمت تخم مرغ در در روزهای اخیر  دغدغه ای دیگر بر مشکلات معیشتی مردم البرز افزوده است.

در یک ماه گذشته قیمت یک دانه تخم مرغ ۱۲۰۰ تومان و یک شانه آن معال ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان بوده است ولی در روزهای اخیر قیمت هر دانه تخم مرغ به ۱۵۰۰ تومان و یک شانه آن ۴۵تا۵۰ هزار تومان رسیده است. البته قیمت تخم مرغ های مارک دار مانند «تلاونگ» هم بسته ای ۵۹ هزار تومان شده است.

به گفته مردم البرز این افزایش قیمت منصفانه نیست زیرا تخم مرغ یکی از مایحتاج مورد نیاز مردم است و متاسفانه طبق اظهارات فروشندگان، قیمت تخم مرغ در روز های آینده باز هم افزایش خواهد داشت.

فروشندگان واحدهای صنفی گفته های مسئولان در خصوص توزیع مرغ دولتی را تصدیق نمی کنند
به گفته مسئولان البرز فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان را تامین و مابقی از استان های معین تامنی می شود و تاکید مسئولان بر این است که مرغ وارداتی به استان تک نرخی است و با بهای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باید در همه واحدهای صنفی به فروش برسد.

اما اظهارات فروشندگان واحدهای صنفی، این گفته مسئولان را تصدیق نمی کند. بنابر اظهارات آنها مرغ دولتی و با قیمت ۲۴۹۰۰ تومان بین آنها توزیع نمی شود و آنها گوشت مرغ را از بازار آزاد و با قیمت ۳۱ هزار تومان خریداری می کنند و باقیمت ۳۳ هزار تومان هم می فروشند و  در این بین سودی هم ندارند.

فروشندگان واحدهای صنفی فروش مرغ اظهار می کنند: گوشت مرغ دولتی را ماهی یک بار به مساجد برخی محله ها می دهند و مرغ توسط مساجد بین مردم توزیع می شود که البته مردم از این وضعیت رضایت ندارند. چرا که معتقدند مساجد به درستی این کار را انجام نمی دهند و فقط بین ساکنین یک منطقه مرغ توزیع می شود.

در کل به گفته مردم چیزی به نام مرغ دولتی وجود ندارد  و مدتهاست که موفق به تهیه مرغ دولتی نشده‌اند.