تخم‌مرغ تا پایان شهریورماه قیمت دار می‌شود

 

سیدفرزاد طلاکش درباره درج قیمت روی تخم‌مرغ افزود: این مسئله در کارگروه اقلام پروتئینی تنظیم بازار پیگیری و تصویب‌شده است و تنها در انتظار نتایج مکاتبات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بر این باور است؛ ازآنجاکه تنظیم بازار تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی محول شده در صورت مدیریت وضعیت بازار تخم‌مرغ، عملیات درج قیمت‌گذاری نیز توسط این وزارتخانه انجام شود.

وی تصریح کرد: البته مرحله اول درج قیمت‌گذاری تخم‌مرغ در 10 استان تولیدکننده بزرگ کشور توسط انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اجرا خواهد شد.

طلاکش افزود: این طرح ابتدا در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، گلستان، فارس و همدان اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت به استان‌های دیگر کشور تعمیم داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: درصورتی‌که مکاتبات سازمان حمایت با وزارت جهاد کشاورزی انجام و مصوبه آن ابلاغ شود حداکثر تا پایان شهریورماه این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی جلوگیری از نوسان شدید قیمت تخم‌مرغ در طول یک سال، کنترل حاشیه سود در محل مرغداری تا مصرف‌کننده و ایجاد شرکت‌های نوین توزیع را از مزیت‌های درج قیمت روی تخم‌مرغ برشمرد.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع تخم‌مرغ کشور سنتی عمل می‌کند، گفت: قیمت‌گذاری تخم‌مرغ می‌تواند منجر به تشکیل شرکت‌های نوین توزیع در صنعت تخم‌مرغ کشور شود و نظام سنتی عرضه تخم‌مرغ به سمت نظام مدرن پیش رود.

وی ناهمخوانی سیستم تولید و توزیع اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تخم‌مرغ در کشور ما به شکل مدرن تولید می‌شود اما متأسفانه شبکه توزیع این کالا همچنان سنتی است. در حال حاضر سالانه 940 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.