بازار گوشت مرغ متعادل است

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰۰ هزار تنی گوشت مرغ خبر داد و گفت: قیمت این محصول در بازار کمتر از ۷۰۰۰ تومان است و هم‌اکنون بازار گوشت مرغ آرام و متعادل پیش می‌رود.

حسن رکنی اظهار کرد: مرغداران مدتی زیادی بود که در سال جاری متحمل ضرر و زیان می‌شدند و هم‌اکنون بر اساس برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی میانگین قیمت گوشت مرغ در بازار کمتر از 7000 تومان است.

وی افزود: طی هفته گذشته نیز متوسط قیمت گوشت مرغ در کشور حدود 6900 تومان بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هیچ کمبودی ازنظر تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور وجود ندارد و برای تنظیم بازار و تعادل‌بخشی به قیمت گوشت مرغ در راستای حمایت از تولید‌کنندگان درصددیم تا پایان امسال صادرات گوشت مرغ را به 100 هزار تن افزایش دهیم.

رکنی اعلام کرد: در سال جاری ذخیره قابل‌توجهی از گوشت مرغ در سردخانه‌های کشور و شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و اگر بتوانیم بازار گوشت مرغ را در کشورهای همسایه ساماندهی بیشتری کنیم، می‌توانیم به افزایش صادرات نیز امیدوار باشیم و هیچ نگرانی برای تولید و مصرف گوشت مرغ وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ممکن است قیمت گوشت مرغ در منطقه یا نقطه‌ای از کشور و شهرهای مختلف بالاتر از 7000 تومان باشد اما میانگین قیمت این محصول بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در مرز 7000 تومان و بلکه کمتر از آن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز قیمت گوشت مرغ در میدان بهمن کیلویی 6400 تومان بوده است که در میادین تره‌بار سطح شهر نیز کیلویی 6480 تومان عرضه‌شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی گوشت مرغ در تهران در هفته دوم شهریورماه 3.6 درصد ارزان شد و به کیلویی حدود 6710 تومان رسید، درحالی‌که این محصول در اول شهریور امسال با افزایش پنج‌درصدی قیمت، نخستین رتبه را در بین کالاهای دیگر داشت.