انبارها مملو از مرغ منجمد/ تثبیت قیمتی ادامه دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با اشاره به تثبیت ادامه دار قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار، از وجود مرغ منجمد در انبارها و در صورت نیاز به عرضه، در سطح وسیع خبر داد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در بحث گران‌فروشی اقلام فوق نداریم، افزود: در بحث مرغ گزارش‌های میدانی دقیق بدست ما رسیده که در همه میادین میوه و تره بار با قیمت مصوبِ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: بنا به گزارش سازمان پشتیبانی و امور دام، مرغ در انبارها به میزان قابل توجه موجود است که در صورت نیاز به عرضه، بصورت منجمد و با قیمت مصوب در سطح بازار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات از نگرانی عده‌ای در رابطه با تامین گوشت مرغ سخن گفت و افزود: این نگرانی رفع شده است.

اسفنانی گفت: درباره سایر اقلام نظارت جدی داریم تا افزایش قیمت بی‌جهت و گران‌فروشی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: امروز مجدد بازار میوه و تره بار را بررسی کردیم؛ خاصه اینکه در ایام محرم قرار داریم و بنابر گزارش رئیس سازمان میوه و تره بار هر ساله تقاضا در این مدت کمتر است و لذا شاهد ثبات قیمت هستیم.

اسفنانی به رادیو گفت‌وگو گفت: هنوز خبر افزایش قیمت ۱۳۰درصدی ظروف یکبار مصرف را بررسی نکرده‌ایم که حتما این مسئله را بعنوان مستند به مسئولان گشت مشترک اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تعهدات ارزی اقدامات خوبی داشتیم که در پروسه زمانی سال گذشته تا امروز ۲ هزار و ۳۳۸ فقره پرونده وارد اجرای احکام شده که ۱۵۸۰ فقره اجرایی و ۲۵۰ پرونده هم مختومه اعلام شده است.

اسفنانی همچنین از بازگشت رقم قابل توجهی ارز به سیستم بانکی کشور خبر داد.