اقدام برای کاهش قیمت تخم مرغ در دستور کار مجلس

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: میزان تولید و مصرف داخلی تخم مرغ مشخص است اگر برای ساماندهی مازاد نیاز داخل به تخم مرغ برنامه ریزی داشته باشیم صادرات تاثیری در نرخ این محصول ندارد.

 

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعمال تعرفه ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی بر صادرات تخم مرغ، گفت: در صورتی که اعمال تعرفه صادرات تخم مرغ به صورت کارشناسی شده باشد می‌تواند در زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه طرح‌های دیگری در کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور کاهش نرخ تخم مرغ در دستور کار است، عنوان کرد: بعد از آغاز به کار دوباره مجلس و پایان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح‌های کاهش و کنترل قیمت تخم مرغ پیگیری و بررسی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر صادرات در افزایش قیمت تخم مرغ، عنوان کرد: میزان تولید و مصرف داخلی تخم مرغ مشخص است اگر برای ساماندهی مازاد نیاز داخل به تخم مرغ برنامه ریزی داشته باشیم صادرات تاثیری در نرخ این محصول ندارد.

اوسطی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت تخم مرغ ناشی از جو روانی موجود در بازار است، تصریح کرد: مدیریت بازار در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، از وزیر صمت انتظار داریم مدیریت بازار را ساماندهی کند زیرا در حال حاضر در بخش‌های توزیع و تولید دچار مشکلات و نابسامانی‌هایی هستیم.