احتمال ورشکستگی تولیدکنندگان تخم‌مرغ

سید فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز، با بیان اینکه پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار تمام سال گذشته محصولاتشان را با ضرر فروخته‌اند، اظهار کرد: سال گذشته تولید تخم‌مرغ در بازار بسیار زیاد بود و وزارت جهاد کشاورزی نیز به‌اندازه کافی کنترل و نظارت روی تولید تخم‌مرغ نداشت.

او همچنین درباره دلایل افرایش تولید تخم‌مرغ بیان کرد: دولت قرار بود طی برنامه‌ای مرغ‌های پیر را از رده خارج کند ولی به دلیل مشکلات پیش‌آمده این کار هنوز انجام‌نشده است.

طلاکش افزود: درنتیجه تولید تخم‌مرغ بیش از نیاز بازار بوده و پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار در طی سال محکوم‌به تحمل ضرری در حدود 980 تومان در کیلو شده‌اند.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار کشور طلاکش تصریح کرد: از سوی دیگر قرار بود دولت از طریق وزارت کشاورزی در حدود 50 میلیارد تومان به پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار یارانه‌ای تخصیص دهد که این یارانه توسط وزارت جهاد کشاورزی صرف تنظیم بازار میوه شب عید شد که متأسفانه تجربه موفقی هم نبود.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار، ادامه داد: این وضعیت در حالی اتفاق افتاده است، که در فرهنگ‌سازی مصرف تخم‌مرغ نیز چندان موفق نبودیم. و دولت نیز کمک مالی چندانی برای فرهنگ‌سازی نمی‌کند.

او در بخش دیگری از سخنانش از افزایش ضرر پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: اکنون پرورش‌دهندگان تخم‌مرغ، در هر کیلو 2هزار و 100 تومان ضرر می‌دهند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج می‌شوند.