۲۰۱۸ دو هزار میلیارد تومان؛ گردش مالی نمایشگاهی جهان

سرپرست مدیریت بازاریابی نمایشگاه‌های بین المللی: گردش مالی نمایشگاهی جهان در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده است
دو هزار میلیارد تومان گردش مالی نمایشگاهی جهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛​ مرتضی دیلان با بیان این مطلب، افزود: این رقم گردش مالی مربوط به حدود ۳۲ هزار نمایشگاه با ۱۳۸ میلیون مترمربع در ۱۸۰ کشور جهان و بیش از یکصد نوع شغل بوده است.
وی با اعلام اینکه در سال ۲۰۱۶، ۱۱۶ میلیارد یورو معادل ۱۳۷ میلیارد دلار حاصل خرید مستقیم کالا و خدمات از شرکت‌ها در صنعت نمایشگاهی بوده است، تصریح کرد: از این میزان ۲۷۵ میلیارد یورو بازده فروش کالا و خدمات محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت بازاریابی و امور مشارکت‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران، ادامه داد‌: این آمار در سال ۲۰۱۸، با حدود ۳۲ هزار نمایشگاه و ۱۳۸ میلیون مترمربع در ۱۸۰ کشور جهان، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی نمایشگاهی و بیش از یکصد نوع شغل بوده است.
دیلان با اشاره به شرایط خاصی که در آن قرار داریم، گفت: باید در این شرایطی که تحریم‌های ظالمانه‌ای بر اقتصاد کشور اعمال می‌شود از پتانسیل بزرگ صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های معرفی کالا و خدمات در بازار‌های هدف صادراتی بهره وافر را ببریم.
به گفته وی بزرگداشت صنعت نمایشگاهی این پیام را به جامعه جهانی و دنیا مخابره می‌کند که علی رغم همه ناملایمات و مانع تراشی‌های دشمنان نظام صنعت نمایشگاهی ایران بسیار پویا و زنده است.
سرپرست مدیریت بازاریابی و امور مشارکت‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران، همچنین با اشاره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به رونق تولید، تصریح کرد: ما شعار مقام معظم رهبری در رونق تولید ملی را در ارایه کالا‌ها و تولیدات ملی سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم و از آن سود می‌جوییم.
دیلان ادامه داد: هدف دیگر ما از پاسداشت روز صنعت نمایشگاهی این است که از مسئولان و مقامات کشورمان بخواهیم که به این صنعت توجه بیشتری داشته باشند و اختیارات ما را افزایش دهند چرا که با سرمایه گذاری بر صنعت نمایشگاهی امکان تکیه بر صادرات غیرنفتی کشور وجود خواهد داشت.
وی اضافه کرد: ما در حوزه مدیریت بازاریابی حرکت‌های نوینی را آغاز کرده ایم؛ تدوین لایحه صنعت نمایشگاهی یکی از مواردی است که با تصویب آن در سال ۹۸ صنعت نمایشگاهی را به عنوان پرچمدار صادرات غیرنفتی معرفی می‌کنیم.
سرپرست مدیریت بازاریابی و امور مشارکت‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران، در پایان در خصوص نحوه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های داخلی و با وجود تحریم‌های اعمالی گفت: از ابتدای امسال برای شرکت‌ها و افراد خارجی که برای حضور در نمایشگاه‌ها به ایران می‌آیند با هماهنگی وزارت امور خارجه در حال اتخاذ تدابیری هستیم که ان شاءالله نتایج درخشانی را خواهیم گرفت.