۱۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند- معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: اگر مشکلات تولیدکنندگان در تامین نهاده حل شود وضعیت بهتری را در عرضه خواهیم داشت.
محمود اشرفی گل در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان تولید گوشت قرمز در خراسان جنوبی ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده است که این آمار در سه ماه نخست سال ۹۹ به حدود ۴ هزار و ۱۵۰ تن رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در خراسان جنوبی ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تن شیر تولید شده است، افزود: آمار تولید شیر در سه ماهه نخست سال ۹۹ نیز ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن است.

اشرفی در زمینه میزان تولید گوشت مرغ در خراسان جنوبی نیز گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن و در سال ۹۸ بیش از ۵۸ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی طی سه ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۵۰ تن و در سال گذشته ۲۴ هزار تن بوده است، ادامه داد: خراسان جنوبی قطب تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور است و اگر مشکلات تولیدکنندگان و فعالان صنعت دام و طیور در تامین نهاده حل شود وضعیت بهتری را در عرضه این محصولات خواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه شیوع کرونا و کاهش مصرف مرغ در پی تعطیلی رستوران ها و مراسم های مختلف در اسفند، فروردین و اردیبهشت آسیب های فراوانی را به فعالان صنعت طیور وارد کرد و تولیدکنندگان، گوشت مرغ را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت تمام شده و حتی قیمت مصوب در خراسان جنوبی عرضه کردند.