گرانی فعلی مرغ ناشی از ترک فعل‌های 3 ماه قبل دولت سابق در ترخیص نهاده‌ است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه گرانی فعلی مرغ ناشی از اقدامات 3 ماه قبل دولت سابق است، گفت: اقدامات دولت فعلی در ترخیص نهاده‌های دامی آخر پاییز و ابتدای زمستان مشهود می‌شود.
علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهاده‌ها عامل تعیین کننده در قیمت محصولات سفره مردم هستند که می‌توان به مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات اشاره کرد. این در حالی است که تا پایان دولت دوازدهم تخلیه نهاده‌ها از بنادر صورت نگرفت و حتی بخشی قابل ملاحظه‌ای از آنها در مسیر خرابی و خودسوزی قرار گرفت که قابلیت استفاده را ندراند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ارز لازم برای ترخیص نهاده‌های دامی اختصاص یافت و فرایند بارگیری و تخلیه اسکله‌ها و انبارهای گمرک در دستور کار قرار گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در 2 ماه ابتدای دولت آیت‌الله رئیسی 2 برابر 5 ماه ابتدای سال جاری که در دولت روحانی قرار داشت ترخیص نهاده‌های دامی از گمرکات انجام شد ولی با این وجود تا آثار این اقدامات در بازار خود را نشان دهد 2 تا 3 ماه طول می‌کشد تا اگر تغییری در فرایند ارسال و تحویل نهاده‌‌ها صورت گرفته باشد آثار آن برای مردم قابل لمس باشد.

نظری عنوان کرد: تأثیرات اقدامات سه ماه قبل در بازار مشهود است و تصمیمات امروز سه ماه بعد مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ دولت سیزدهم گام‌های خوبی را در مرحله فعلی برای تأمین ارز نهاده‌های دامی و کشاورزی برداشته است که هم در تأمین ارز نهاده‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و هم در بحث انتقال و بارگیری وحمل نهاده به داخل کشور که در همین راستا هماهنگی خوبی با سازمان حمل‌ونقل و راهداری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: تا تأثیر عملی این موضوع در بازار محسوس شود فرایند زمانی سه ماه را نیاز دارد.