کاهش ۱۰ درصدی قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کاهش یافت.

تخم مرغاقتصاد۲۴- به‌دنبال کاهش پله‌پله قیمت تخم مرغ در بازار از ابتدای امسال، قیمت این کالای پروتئینی در میادین میوه و تره بار نیز تغییرات پی‌درپی داشته است. بر همین اساس، روز گذشته سوم خرداد قیمت انواع فله و بسته بندی تخم مرغ در تعداد متفاوت در نرخنامه میادین منتشر شد که نسبت به قیمت‌های قبلی کاهشی جزئی داشته است.

در نرخنامه جدید، قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ (با وزن تقریبی یک کیلو و ۹۰۰ گرم) ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و در فروش غیربسته بندی و فله‌ای نیز هرکیلوگرم تخم‌مرغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است. در ابتدای امسال قیمت شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود که مقایسه این قیمت با نرخ کنونی نشان می‌دهد این کالا در میادین میوه و تره بار طی ۲ ماه سپری‌شده از امسال در مجموع ۱۰ درصد ارزان شده است.

بیشتربخوانید: احتمال افزایش شدید قیمت تخم مرغ

قیمت قبلی یک شانه تخم مرغ (۳۰ عددی) ۲۹ هزار و ۹۰۰ و ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود. در بازار آزاد، اما قیمت تخم مرغ به‌ویژه بسته بندی‌های برنددار همچنان بسیار بالاتر از میادین است. مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون قیمت هر عدد تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است؛ درحالی‌که در غرفه‌های مواد پروتئینی میادین میوه و تره بار هر عدد تخم مرغ بین ۹۸۰ تومان (برای بسته‌های ۳۰ عددی) و یک هزار و ۱۲۵ تومان (برای بسته‌های ۶ عددی) متغیر است.