کاهش نرخ مرغ در آغاز هفته جدید!

امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نسبت به اواخر هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.
به گزارش فرتاک نیوز،

عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: طبق روال همه ساله در اواخر شهریور عمده خرید خانوار به سمت لوازم التحریر سوق داده می‌شود که این امر در کنار روند خطی تولید موجب شده نرخ هر کیلو مرغ زنده نسبت به اواخر هفته قبل ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

حجت نرخ مرغ در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: با واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری در پایان ماه پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ زنده به سبب بهبود نسبی تقاضا به ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان برسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه حجم جوجه ریزی در شهریور همانند ماه‌های قبل است، بیان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ در ماه مهر نخواهیم داشت.

وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: هم اکنون در خصوص تامین کنجاله سویا مرغداران مشکلی ندارند و پس از خرید طی ۷ روز کاری نهاده به دستشان می‌رسد، اما در خصوص ذرت به سبب تاخیر در بارگیری و تاثیر منفی بارهایی که از لحاظ بهداشتی دچار چالش شدند، نرخ با نوساناتی در بازار روبه‌روست که پشتیبانی امور دام با تامین بار از انبارهای استانی درصدد رفع چالش تولید است.

حجت نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت‌های فعلی نهاده‌های دامی در بازار آزاد بیانگر اختلاف ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ ذرت و ۵ درصدی کنجاله سویاست.

وی در پایان نرخ مرغ در ایام اربعین را پیش‌بینی کرد و گفت: همه ساله ۲ تا ۳ میلیون زائر از ایران برای اربعین به عراق می‌روند که ازدیاد نذورات در این ایام به سبب کاهش مصرف این تعداد زائر نمی‌تواند تاثیری بر بازار بگذارد، ضمن آنکه برای جلوگیری از افت شدید نرخ و زیان تولیدکنندگان درصدد ارتباط با کشورعراق برای صادرات هستیم چرا که کاهش نرخ مرغ به کمتر از ۹ هزار تومان به زیان مرغداران است و می‌تواند به سبب احتیاط تولیدکنندگان در جوجه ریزی بحث عرضه و نرخ در ماه‌های آتی را تحت تاثیر خود قرار دهد.