کاهش قیمت پرتغال وتخم مرغ در آبان نسبت به مهر

فصل تجارت – طبق داده‌های مرکز آمار قیمت پرتغال و تخم مرغ در آبان امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب 8.9 و 6.4 درصد کاهش یافت.
به گزارش روز شنبه ایرنا، مرکز آمار تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور در آبان ماه ١٣٩٩ را منتشر کرد.
در گروه نان و غلات، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با 9.2 درصد، «برنج خارجی درجه یک» با ٧.٩ درصد و «شیرینی خشک» با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها اقلام «مرغ ماشینی» با ٢٦.٢ درصد،«گوشت گاو یا گوساله» با ١٨.١ درصد،«ماهی قزل‌آلا» با ١٣.٩ درصد و «گوشت گوسفند» با ١٣.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
«روغن نباتی جامد» با ٣٣.١ درصد، «روغن مایع» با ١٢.٦ درصد و «خامه پاستوریزه» با ١١.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت همچنین در ماه جاری متوسط قیمت «تخم مرغ ماشینی» با کاهش ٦.٤ درصدی در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نسبت به ماه قبل مربوط به رو به رو بوده است.
در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت مربوط به «لیموترش» با ١٤,٩ درصد و «موز» با ١١.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت «پرتقال» ٨.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته‌ است.
در گروه سبزیجات بیشترین افزایش قیمت مربوط به «گوجه فرنگی» با ٢٠8.9 درصد،«فلفل‌دلمه‌ای» با ٦٢.٣ درصد،«پیاز» با ٦٢.٢ درصد و «کدو سبز» با ٢١.٠ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.
در قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌هاگروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «نوشابه گازدار» با ١٠ درصد و «چای خارجی بسته‌ای» با ٩.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.