کاهش شدید قیمت مرغ

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش شدید قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح خرده فروشی و بازار تا ۹۲۰۰ تومان و نرخ اعلامی این محصول توسط اتحادیه به ۹۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه به ۸۵۰۰ تومان و نرخ پخش آن برای تحویل به خرده فروشی‌ها به ۸۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت اعلامی هر کیلوگرم ران مرغ توسط اتحادیه ۹۷۰۰ تومان و سینه مرغ بی استخوان ۱۸۰۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: نرخ تخم مرغ در بازار افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی به ۱۱۰۰۰ تومان و شانه ۲ کیلوگرمی به ۲۲۰۰۰ تومان افزایش یافته ست.

یوسف خانی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ گفت: چند دلیل را می‌توان برای کاهش قیمت مرغ در نظر گرفت، زیرا تولید افزایش یافته، مصرف کاهش یافته و از طرفی این محصول صادر نیز نمی‌شود.

وی افزود: تقاضا برای خرید مرغ افت زیادی داشته و میزان عرضه این محصول در بازار بسیار بیشتر از تقاضا است؛ در این شرایط تولید کنندگان با ضررو زیان زیادی مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: تعطیل شدن رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی تاثیر زیادی در کاهش مصرف مرغ در کشور دارد و در مصرف این محصول در کشور صرفه جوبی شده است.

۳۰ درصد دور ریز مرغ تالار و رستوان‌ها با تعطیلی کرونا از بین رفت

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از مرغ‌هایی که در رستوران‌ها و تالار‌هایی پذیرایی استفاده می‌شود حیف و میل و دور ریز دارد به طوری که مرغ‌هایی که سر میز می‌آید در صورت عدم مصرف دور ریخته می‌شود، اما در منازل به اندازه نیاز پخته و در صورت باقی ماندن بعدا دوباره مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان تقاضا برای مصرف مرغ در کشور به نصف تولید رسیده یا به عبارتی میزان تولید دوبرابر مصرف است.