کاشی‌هایی که از پوسته تخم‌مرغ درست شده‌اند!

یک شرکت فعال در حوزه طراحی، کاشی‌هایی ابداع کرده است که با استفاده از پوسته تخم‌مرغ درست شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست‌کمپانی، بیشتر مردم تصور می‌کنند که پوسته تخم‌مرغ، شکننده است؛ در صورتی که پوسته تخم‌مرغ، قوی‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

یک شرکت طراحی موسوم به “Nature Squared”، نوعی کاشی دیواری ابداع کرده که از پوسته تخم‌مرغ‌ درست شده است. این جدیدترین پروژه Nature Squared است که بر تبدیل کردن ضایعات طبیعی به سطوح مورد استفاده در خانه‌ها و هتل‌ها تمرکز دارد. هدف Nature Squared این است که ضایعات بیشتری را از محل دفن زباله دور کند و گامی برای پایداری ساخت و ساز بردارد.

این کاشی‌های ساخته شده از پوسته تخم‌مرغ که “CArrelé” نام گرفته‌اند، نخستین پروژه “الین یان لینگ”(Elaine Yan Ling)، از مخترعان Nature Squared هستند که در سال ۲۰۲۰ به این شرکت پیوست.

پوسته تخم‌مرغ‌ به صورت مکرر در حوزه پزشکی برای تقویت استخوان‌ها و در دندان‌پزشکی برای تقویت دندان‌ها به کار می‌روند اما علاوه بر این می‌توانند در طراحی خانه نیز کاربرد داشته باشند. آنها علاوه بر قوی و پایدار بودن، در برابر اشعه ماوراءبنفش نیز مقاوم هستند. کسانی که تجربه رنگ کردن تخم‌مرغ را دارند، می‌دانند که پوسته تخم‌مرغ توانایی بالایی در جذب رنگ دارد.

لینگ گفت: پوسته تخم‌مرغ، رنگ‌های طبیعی را به صورت جالبی جذب می‌کنند. ما در این پروژه، از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنیم.

کارگران Nature Squared روزانه هزاران پوسته تخم‌مرغ‌ ارگانیک را از آشپزخانه‌های صنعتی اطراف جمع‌آوری می‌کنند و سپس به خرد کردن آنها می‌پردازند. پوسته‌ها پس از این مراحل، با یک عامل اتصال‌دهنده ترکیب می‌شوند و در دمای اتاق قرار می‌گیرند. سپس، رنگ‌های طبیعی افزوده می‌شوند و این ترکیب پس از پخته شدن، به شکل کاشی برش می‌خورد.

“لی کون تان”(Lay Koon Tan)، از بنیانگذاران شرکت Nature Squared گفت: این پروژه جاه‌طلبانه‌ای به شمار می‌رود زیرا هدف پروژه این است که پوسته‌های تخم‌مرغ را از محل دفن زباله دور کند و اثر زباله‌ها بر تغییرات اقلیمی را کاهش دهد. Nature Squared در گذشته نیز از پوسته تخم‌مرغ‌ در کاشی استفاده کرده بود اما برای این پروژه به تعداد قابل توجهی از آنها نیاز داشت.

کاشی‌های به دست آمده، کاربردی، قابل تمیز کردن و مقاوم در برابر آب هستند. این ویژگی موجب می‌شود که در حمام و آشپزخانه کارآیی داشته باشند. Nature Squared امیدوار است که بتواند از این کاشی‌ها برای پوشاندن کف نیز استفاده کند.