پیش بینی بازار بورس و سهام امروز 13 اردیبهشت 1402

به گزارش تهران بهشت، بورس مدت هاست فقط و فقط رشد کرده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازار نیاز به یک اصلاح دارد، اما همچنان روند صعودی بورس با قدرت ادامه دارد و هر چند روز یک بار شاهد رشد های چند ده هزار واحدی از شاخص کل هستیم.

البته تحلیلگران تکنیکال معتقدند با توجه به اینکه شاخص از سقف سال 99 با قدرت عبور کرده و در آن محدوده اصلاحی نداشته، باید در حدود اعداد 2.65 الی 2.8 میلیون واحد با فشار عرضه روبرو شده و احتمالا آنجا اصلاح داشته باشد.

پیش بینی بازار بورس و سهام امروز 13 اردیبهشت 1402

این اصلاح، یک اصلاح عمیق و فرسایشی نخواهد بود و طبق نظر تحلیلگران تکنیکال، چنانچه در این محدوده اصلاحی هم رخ دهد، حدودا 200 الی 300 هزار واحد خواهد بود و پس از آن مجددا بازار وارد یک رالی صعودی جدید خواهد شد.

اتفاقا بسیاری بر این باورند که چنانچه بورس اصلاح کند، پول های جدید زیادی وارد آن خواهند شد چراکه این پول ها مدت هاست که در انتظار اصلاح بازار نشسته اند تا در قیمت های پایین تر، وارد سهم های مستعد رشد شوند. اما فعلا که بازار به آن ها اجازه ورود نداده است.

باید این نکته را در نظر گرفت که تمام موارد مطرح شده، گمانه زنی های تحلیلی هستند و احتمال وقوع آن ها، صد در صد نیست. با این حال تنها چیزی که می توان با اطمینان از آن سخن گفت این است که بورس دیر یا زود باید اصلاحی چند روزه یا چند هفته ای داشته باشد تا دوباره قدرت رشد بیشتر را پیدا کند.

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود 1360 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام کردند که رقم بزرگی محسوب می شود. همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی هم عدد 1.51 را ثبت کرد که نسبت به بسیاری از روزهای گذشته، عدد بهتری است.

کاهش شتاب رشد بورس

ارزش معاملات هم مجددا در همان محدوده 18 هزار میلیارد تومان بود که رقم خوبی است و نشان از روان بودن معاملات دارد.

با توجه به روند معاملات روز گذشته و با در نظر گرفتن این موضوع که معمولا در آخرین روز معاملاتی هفته فشار فروش بیشتر می شود، برای بازار امروز انتظار افزایش عرضه ها وجود دارد اما این افزایش عرضه، لزوما به معنای کاهش قیمت ها و منفی شدن شاخص ها نیست بلکه می تواند باعث کندتر شدن شتاب رشد شاخص ها شود.