واکنش دلار به پاسخ برجامی آمریکا

قیمت دلار پس از پاسخ برجامی آمریکا به ایران افزایش یافت.

بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۲ شهریور ماه در حالت آماده باش برجامی بود.‌ قرار بود امشب پاسخ آمریکا به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام داده شود.

ساعتی پیش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.
آغاز گمانه زنی ها درباره پاسخ برجامی آمریکا

با پاسخ آمریکا به ایران برخی رسانه ها گمانه زنی هایی را درباره جزئیات آن آغاز کرده اند.

العربیه مدعی شده است: ایالات متحده تمامی شروط اضافی درخواست شده از سوی ایران را رد کرده و از ایران خواسته است که هرگونه محدودیت در بازرسی های بین المللی را لغو کند و همچنین گفته است که ایران نباید اجازه غنی سازی اورانیوم بیش از سطح خلوص ۴ درصد را داشته باشد.

وال استریت ژورنال نیز ادعا کرده است: بعید است که ایالات متحده در پاسخ مورد انتظار امروز خود خواسته های ایران را بپذیرد. در صورتی که واشنگتن خواسته های تهران را رد کند ممکن است مذاکرات طولانی شود. واشنگتن نگرانی های طرف اسرائیلی را درباره موضوع هسته ای ایران جدی می گیرد.

محمد مرندی ادعای شبکه العربیه را کاملا اشتباه دانست و گفت: ایران تازه بررسی پاسخ را آغاز کرده و پس از آن هماهنگ کننده مذاکرات را مطلع خواهد کرد.

قیمت دلار امروز کاهش را تجربه کرد اما همزمان با ارائه پاسخ آمریکا درباره برجام آرایش صعودی به خود گرفت و به پرواز درآمد.

نرخ دلار امشب تا ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرد که در مقایسه با روز چهارشنبه نزدیک به ۵۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

با اینکه هنوز جزئیات دقیقی از جوابیه آمریکا منتشر نشده است به نظر می رسد معامله گران تصور می کنند که توافق برجام با شکست روبرو شده و قرار است دور جدیدی از مذاکرات ادامه پیدا کند.

با این حال انتشار هرگونه جزئیات جدیدی از پاسخ آمریکا می تواند آینده دلار تهران را تعیین کند. / اقتصادنیوز