هشدار: مرغ زنده نخرید!

مدیرکل دامپزشکی خوزستان هشدار داد: به دلیل مخاطرات بهداشتی مرغ زنده خریداری نکنید.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آبادان ،  دکتر مصطفی کنارکوهی گفت: افزایش نامتعارف بهای مرغ کشتار روز، سبب شده شماری سودجو که سلامتی مردم برای آنان اهمیت ندارد مبادرت به عرضه مرغ زنده در خارج از شبکه کنند که این کار، خلاف قانون، مقررات و مصوبات شورای سلامت است.
وی افزود: تاکنون احکام قضایی زیادی برای برچیدن عرضه مرکز زنده در برخی شهر‌های خوزستان صادر شده، ولی به مرحله اجرا و برخورد نرسیده است.
کنارکوهی با بیان اینکه برخورد بامعضل عرضه مرغ زنده در خوزستان نیازمند کار تیمی است و تنها از عهده دامپزشکی خارج است افزود: بهترین راه حل این معضل بهداشتی، ارتقای فرهنگ عمومی، آگاه سازی از مضرات خرید مرغ زنده است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان همچنین عرضه گوشت قرمز و کشتار دام خارج از شبکه در فضای آزاد و بدون استفاده از وسایل سرمایشی در مناطق بین راهی و کنارجاده‌ها را معضلی ریشه‌دار دانست و افزود: این مساله می‌تواند سلامت مردم را با خطر جدی رو به رو کند.
کنارکوهی  افزود: بیشتر دام‌هایی که به صورت غیرمجاز و خارج از محیط کشتارگاهی ذبح می‌شوند ناسالم و بیمار هستند و مصرف گوشت آنان برای سلامتی مردم خطرآفرین است.