هر کیلو مرغ حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان

کارگر آنلاین: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اظهار داشت: اکنون هر کیلو مرغ حدود 17 تا 20 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شودو مرغ زنده نیز حدود 12 هزار تومان است.
به گزارش کارگر آنلاین، محمد یوسفی، با اشاره به قیمت کنونی مرغ در بازار اظهار داشت: اکنون هر کیلو مرغ حدود 17 تا 20 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود و البته در جاهای مختلف، قیمت‌ها فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ بالا است، افزود: مرغ زنده در حدود 12 هزار تومان است زیرا قیمت نهاده‌ها عدد مشخصی ندارد و قیمت بخشی که شرکت پشتیبانی امور دام و یا واردکنندگان بزرگ و معتبر در بازارگاه عرضه می‌کنند، مشخص است، اما چون کافی نیست تولیدکننده مجبور است بخشی از نیاز را از بازار آزاد تهیه کنند که در این بازار هم قیمت ثابت نیست در نتیجه قیمت تمام شده مرغ هم بالا می‌رود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از مرغداران اشتیاقی به جوجه‌ریزی ندارند، گفت: به همین دلیل قیمت جوجه بالا نمی‌رود.

وی درباره تغییر قیمت بیان کرد: زمانی که قیمت مرغ خیلی پایین بود، مرغ آماده طبخ به کیلویی 12 تا 13 هزار تومان رسیده بود، اما این قیمت واقعی نیست و تولیدکنندگان زیان می‌دیدند تا جایی که اقدام به تعطیلی مراکز خود کردند و یا مجبور شدند تخم‌مرغ‌ها را از ماشین جوجه‌کشی خارج کنند که سروصدایی هم شد که جوجه‌ها را معدوم می‌کردند. در هر صورت با زیان نمی‌توانند ادامه دهند، به هرحال اکنون نباید قیمت‌ها را با آن زمان مقایسه کنیم.

یوسفی تاکید کرد: با ضعیت امروز اگر دوباره قیمت نهاده‌ها بالا برود قیمت مرغ هم تغییر می‌کند، اکنون  مرغداران راضی نیستند، به همین دلیل جوجه جذب نمی‌شود و قیمت به شدت پایین است.

وی با اشاره به قیمت نهاده‌ها یادآور شد: قیمت نهاده‌های دولتی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود تغییری نکرده است، قیمت ذرت تحویل بنادر 1500 تومان، کنجاله سویا 2700 تومان است، اما کنجاله سویا در بازار آزاد هر کیلو 7 تا 8 هزار تومان عرضه می‌شود و بسیار هم کمیاب است، قیمت ذرت هم از 1500 تا 2500 تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی خاطر نشان کرد: میزان تقاضا تغییری نکرده است، ماه‌های گذشته حدود 130 میلیون جوجه تولید و پرورش یافته و وارد بازار شده است، بخشی را شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره کرده و بخش دیگر ذخیره‌ها را به صورت منجمد و با قیمت پایین‌تر در بازار میوه و تره بار عرضه می‌کند.