هرکیلو تخم مرغ ۲ هزار تومان برای مرغدار ضرر دارد/ مرغداران به دنبال حذف گله

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه برخی از مرغداران به دنبال خذف گله های خود هستند گفت: کاهش قیمت تخم مرغ باعث شده که فروش هرکیلو تخم مرغ ۲ هزار تومان ضرر برای مرغدار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار امروز در نشست خبری اظهار کرد: همه مسئولین باید کمک کنند تا تولیدکنندگان در این شرایط به تولید خود ادامه دهند.

وی افزود: در شرایط فعلی هزینه های تولید تخم مرغ در کشور با قیمت فروش آن در بازار متناسب نیست؛ ادامه این شرایط باعث می‌شود که تولیدکنندگان نتوانند به کار خود ادامه دهند.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم مرغ و وضع عوارض صادراتی برای محصول گفت: ممنوعیت صادرات خسارت زیادی را به مرغداران وارد کرده، این شرایط باعث شده که تعداد زیادی از تولید کنندگان این بخش به دنبال حذف گله های خود باشند.

ترکاشوند گفت: بعد از توقف مقطعی صادرات تخم مرغ اکنون نیز برای صادرات این محصول عوارض 4 هزار تومانی گذاشتند که این شرایط صادرات تخم مرغ را از صرفه اقتصادی انداخته است.

کاهش قیمت تخم مرغ ضرر 2 هزار تومانی مرغدار در هرکیلو تخم مرغ را به همراه دارد

وی تاکید کرد: در حال حاضر که قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ به حدود 7500 تا 800 هزار تومان کاهش یافته، باعث شده که تولیدکنندگان این بخش از فروش هر کیلوگرم از محصولات خود 2000 تومان ضرر کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: در حالیکه دولت قیمت تخم‌مرغ را مبنای ارز 4200 تومانی محاسبه کرده است که تنها نیمی از نهادهای تولید ما با این ارز  تامین می شود و تداوم این شرایط منجر به ادامه تولید نمی شود.