مرغ به بالای ۷ هزار تومان پرواز کرد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ در بازار نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: هم‌اکنون نرخ این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۷۱۰۰ تومان است.

مهدی یوسف‌خانی از افزایش قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: امروز یکشنبه نرخ این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۷۱۰۰ تومان، تحویل به واحدهای صنفی ۶۶۰۰ تومان، درب کشتارگاه و میدان بهمن نیز ۶۵۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آغاز صادرات مرغ به عراق سبب گرانی این کالا در بازار داخلی شده است؟ افزود: خیر، کاهش عرضه مرغ درشت در ۱۰ روز گذشته سبب افزایش نرخ این کالا شده است.

یوسف‌خانی با بیان اینکه از حدود یک هفته آینده قیمت مرغ در بازار افت می‌کند، اضافه کرد: قیمت انواع ماهی نیز نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته و بدین شرح است؛ شیر جنوب ۲۴ هزار تومان، کپور ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، قزل‌آلا ۱۶ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۱۴ هزار تومان، تیلاپیا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، آمور جنوب ۲۲ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸ هزار تومان و حلوا سیاه ۲۲ هزار تومان.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت ماهی حلوا سفید را در هر کیلوگرم، ۶۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت این ماهی به دلیل کیفیت بالایی که دارد، گران است، ضمن اینکه تقاضا برای ماهی حلوا سفید به نسبت عرضه آن زیاد است.