مرغ‌ها اول اسفند آماده و ارزان می‌شوند!

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ که تا چند روز آینده همچنان روند افزایشی خواهد داشت، از اواخر بهمن‌ماه و اوایل اسفند‌ماه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: در حال حاضر سن جوجه‌هایی که در مرغداری‌ها وجود دارند کافی نیست؛ بنابراین با افزایش قیمت مرغ در بازار مواجه هستیم.

وی افزود: روند افزایشی قیمت مرغ همچنان تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت و از اوایل اسفندماه که جوجه‌ها به سن بازار می‌رسند قیمت مرغ نیز کاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان این‌که قیمت گوشت مرغ در بازار به‌طور میانگین به ۷۸۰۰ تومان رسیده است، گفت: از اوایل اسفند‌ماه روند کاهشی قیمت مرغ آغازشده و به حدود ۶۰۰۰ تومان می‌رسد.

یوسف‌خانی درباره‌ بازار ماهی نیز گفت: هرساله و در اواخر اسفند‌ماه با توجه به ایام عید نوروز و افزایش مصرف ماهی شاهد بالا رفتن قیمت ماهی هستیم.

وی ادامه داد: اواخر اسفندماه حدود ۱۵ درصد قیمت ماهی افزایش می‌یابد و این افزایش تقریباً از بیستم اسفندماه به بعد آغاز می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی پرمصرف‌ترین ماهی را قزل‌آلا عنوان کرد و گفت: ماهی قزل‌آلا بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده و قیمت هر کیلوگرم آن ۱۴ هزار تومان است.