محدودیت‌هایی برای خروج گوشت مرغ از لرستان اعمال می‌شود

معاون استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه در بحث تامین گوشت مرغ اولویت نخست تامین نیاز استان است محدودیت‌هایی برای خروج گوشت مرغ از لرستان اعمال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اسد عبدالهی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان اظهارداشت: در جلسه امروز مباحث مربوط به جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها،  خشکسالی و تبعاتی که در تامین علوفه دامداران دارد و مشکلات ایجاد شده برای زنبورداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث تامین گوشت باید گفت نهاده‌های دامی در استان تامین شده و حداکثر تا سه ماه آینده مشکلی در این زمینه نداریم افزود: در رابطه با قیمت نیز چون عموما قیمت هر کالا را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند  پیش‌بینی ما این است که تا سه ماه آینده تنش خاصی در بحث قیمت نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان، لرستان را یکی از استان‌های تولید کننده مرغ دانست و عنوان کرد: برخی از استان‌های دیگر انتظار دارند استان لرستان تولید کننده باشد اما اولویت نخست به تامین نیاز استان داده شده و اگر گوشت مرغ بیش از مصرف داخلی تولید شود به استان‌های دیگر صادر می‌شود بنابراین در بحث خروج مرغ از استان به طور حتم محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: استان‌های همجوار لرستان از جمله استان خوزستان که شرایط آب و هوایی آن تقریباً به سمت گرم شدن می‌رود و نمی‌توانند جوجه ریزی و تولید مرغ داشته باشند ممکن است بر بازار داخل استان  تاثیر داشته باشند.

عبدالهی میزان جوجه ریزی و تامین نهاده‌ها را دو عامل موثر بر قیمت موغ دانست و گفت: در استان لرستان نهاده ها به اندازه کافی تامین شده ولی در زمینه مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته‌ایم.

وی در رابطه با مشکلات زنبورداران استان نیز تصریح کرد: با توجه به خشکسالی مشکلاتی برای زنبورداران پیش آمده که مصوب شد سازمان صمت لرستان از طریق وزارتخانه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهارداشت: در بحث کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک نیز جهاد کشاورزی استان از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری کند تا دامداران برای اواخر سال که معمولاً بیشتر از علوفه دستی استفاده می‌کنند مشکلی نداشته باشند.