لزوم مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه

استاندار گیلان، مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه صنوف را موثر ارزیابی و بر ضرورت تلاش برای موفقیت در این حوزه همچون دیگر شاخص ها تاکید کرد.
ارسلان زارع در جلسه مشترک کارگروه‌های تنظیم بازار و امور تعزیرات گیلان به تلاش های مثبت صورت گرفته در راستای حفظ ثبات و آرامش بازار و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم اشاره و اظهار کرد: تجربه مطلوب توسعه دولت الکترونیک در مسیر شفافیت سازی و پیشگیری از فساد به ویژه طی دو سال اخیر با اعمال محدودیت های کرونایی در استفاده از سامانه های مختلف خصوصا سامانه جامع تجارت نمایان است.
وی مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه صنوف را موثر ارزیابی و بر ضرورت تلاش برای موفقیت در این حوزه همچون دیگر شاخص ها تاکید کرد و گفت: باید برخی نواقص موجود در زیرساخت ها با تجهیز کشتارگاه ها برطرف شود تا با همراهی دستگاه های مرتبط و رصد مستمر، شاهد اجرای دقیق این تصمیم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای مصوبه قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ در سطح بازار به عنوان یکی از استان های موفق اشاره و بر لزوم پایش دقیق بازار توسط دستگاه های نظارتی و بازرسان اصناف تاکید و تصریح کرد: استفاده از اصطلاحات غیرقانونی همچون مرغ دولتی و غیردولتی و نصب آن در واحدهای صنفی شبکه توزیع، صحیح نیست و باید با آن برخورد شود.
وی با تاکید بر نظارت جدی فرمانداران و دستگاه های مرتبط شهرستانی، برگزاری مستمر کارگروه تنظیم بازار و رصد مبادی ورودی و خروجی در جهت جلوگیری از توزیع خارج از شبکه، افزود: در استانی که بیش از نیاز مصرفی، مرغ تولید می شود؛ دسترسی مردم به این کالای اساسی نباید با مشکلی مواجه باشد و این، انتظار به‌حقی است.
زارع همچنین به وجود نهاده های مورد نیاز در گیلان اشاره و بر ضرورت توزیع به‌موقع آن تاکید کرد و افزود: در تامین مایحتاج اساسی همچون شکر و روغن در استان مشکلی وجود ندارد.
استاندار گیلان، به نقش تعزیرات حکومتی در نظارت بر نرخ اقلام و کالاها و خدمات در کنار وظایف دیگر این مجموعه اشاره و بر لزوم پایش مستمر فروش مرغ در بازار با قیمت مصوب تاکید کرد.