لزوم بازنگری در ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور

افضلی گفت: باید سریعتر در مورد ممنوعیت صادارت خوارک دام بازنگری و تصمیم‌گیری شود.
نظر افضلی در کارگروه توسعه صادارت استان خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: به خراسان جنوبی باید به عنوان بندر خشک نگاه شود.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بستن مرز زندگی مردم این منطقه را دچارمشکل کرده است، گفت: طی چهار سال گذشته بالغ بر 7 هزار نفر از شهرستان نهبندان مهاجرت کردند اما اکنون با کمی توجه مردم در حال بازگشت هستند.
افضلی به مشکلات یکی از کارخانجات بزرگ دان و علوفه طیور استان(شرکت ستاره کیان بیرجند) اشاره کرد و افزود: این کارخانه صادارت محور است اما با ممنوعیت صادارت خوراک دام اکنون بیش از 30 درصد پرسنل این کارخانه تعدیل شدند.
وی با تاکید بر اینکه به اندازه یک پایان نامه برای این کارخانه مکاتبات انجام داده ام که به نتیجه نرسیده است، عنوان کرد: باید برای حل مشکل کارخانجات خوارک دام تعجیل شود و سریعتر در مورد ممنوعیت صادارت خوراک دام بازنگری و تصمیم‌گیری شود.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با گلایه از نبود کولبری در خراسان جنوبی، تاکید کرد: چرا کولبری تا سیستان و بلوچستان آمده اما تا به خراسان جنوبی رسیده، متوقف شده است؟
یزدانی مدیرعامل انجمن خوراک دام و طیور ایران نیز در این جلسه گفت: کارخانجات تولید دان و علوفه ستاره کیان بیرجند در غرب آسیا منحصر به فرد است اما متاسفانه در یک سال و نیم اخیر  صادارت خوراک دام از کشور ممنوع شده و این کارخانجات را به تعطیلی کشانده است.
وی پیشنهاد داد بعد از تامین یک درصد نیاز کشور به شرط کارت بازرگانی، صادرکننده و تولیدکنندگانی که در سه سال اخیر صادرات انجام داده‌اند کالای خود را صادر کنند تا لطمه ای به داخل وارد نشود.