قیمت نفت ثابت ماند/ پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری برنا، قیمت نفت در روز سه‌شنبه ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران سفرهای تعطیلات قوی در چین را ارزیابی می‌کردند که می‌تواند تقاضای سوخت را در مقابل چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بهره در جاهای دیگر افزایش دهد و رشد اقتصادی را کاهش دهد.

هر بشکه نفت برنت در ساعت 9:00 به وقت تهران با 5 سنت افزایش به 82 دلار و 68 سنت رسید.

در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 4 سنت افزایش به 78 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت در روز دوشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت زیرا خوش‌بینی وجود داشت که سفر تعطیلات به چین باعث افزایش تقاضای سوخت در دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود.

رزرو در چین برای سفرهای خارج از کشور در تعطیلات اول ماه مه آتی به بهبود ادامه سفر به کشورهای آسیایی اشاره دارد.

با این حال، این اعداد بسیار دور از سطح قبل از کووید هستند، به طوری که نرخ بلیت‌های هوایی در مسافت‌های طولانی افزایش یافته و پروازها به راحتی در دسترس نیست.

لئون لی، تحلیلگر CMC Markets گفت: سرمایه گذاران ابراز خوش بینی کردند که سفرهای تعطیلات چینی باعث افزایش تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان شود.

دلار آمریکا می‌تواند با ضعیف شدن ارزش آن برای دارندگان ارزهای خارجی در کشورهای دیگر، به تقاضای جهانی برای نفت کمک کند.

با این حال، سرمایه گذاران نسبت به افزایش بانک های مرکزی در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای مهار تورم که می تواند رشد اقتصادی و تقاضای انرژی را کاهش دهد، محتاط هستند.

انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده ، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در جلسه اول ماه می، نرخ بهره را افزایش دهند.

سرمایه گذاران روز سه شنبه منتظر داده های صنعت در مورد ذخایر نفت آمریکا بودند.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که داده‌ها نشان دهد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 21 آوریل حدود 1.7 میلیون بشکه کاهش یافته است.