قیمت نفت برنت دریای شمال افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۸۰ سنت معادل ۳.۸۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت امروز افزایش یافته اما افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصاد این کشور در نتیجه بحران بخش بانک‌داری و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت، آن را در آستانه سومین هفته پیاپی کاهش قیمت را قرار داده است.

سقوط ۹ درصدی نفت برنت در سه روز

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۸۰ سنت معادل ۳.۸۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۷۸ سنت معادل ۴.۰۵ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

 نفت برنت حدود ۵.۳ درصد و نفت آمریکا ۷.۱ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند. هر دوی این شاخص‌های نفتی برای اولین‌بار از ماه نوامبر سومین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

 تحلیلگران عقیده دارند نفت خام تلاش می‌کند کاهش قیمتی را که به‌خاطر افزایش نرخ بهره و ترس از رکود در بخش بانک‌داری به‌وجودآمده جبران کند و به روند صعودی خود باز گردد. اما به‌نظر برخی از آنها زیرساخت‌های بازار فیزیکی قدرت‌مندتر از آن چیزی است که نشان داده می‌شود.

 تحلیلگران کامرزبانک عقیده دارند نگرانی درمورد تقاضا برای نفت آن‌قدرها هم جدی نیست و انتظار افزایش قیمت آن را در هفته‌های آینده دارند.

 گزارش مثبت بازار اشتغال آمریکا تا حدی ترس از رکود قریب‌الوقوع اقتصاد را که به‌خاطر بحران بانک‌داری به‌وجودآمده بود کاهش داده است. سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس ماه ژوئن متوقف کند.

 از طرف دیگر، فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌طرز غیر قابل غیرمنتظره‌ای در آوریل کاهش یافته است‌. کاهش سفارش‌ها و تقاضای ضعیف داخلی بخش تولید را در این کشور راکد کرده است.

 انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس آینده خود در ماه ژوئن بازهم تولید خود را کاهش دهد که می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند.

 تعداد چاه‌های نفت آمریکا هم که نشانه تولید آن در آینده هستند ۳ حلقه در این هفته کاهش یافته و به ۵۸۸ رسیده است.