قیمت مرغ در ماه رمضان بیش از 8 هزار تومان نمی‌شود

عباس والوزی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه ذخایر مرغ‌ در حال حاضر حدود 100 هزار تن است،‌گفت: قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان به‌اندازه‌ای که شب عید گران شد، بالا نمی‌رود.

وی در مورد مباحث مطرح‌شده مبنی برافزایش قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان و در پاسخ به این پرسش که همانند ایام نوروز احتمال افزایش قیمت این کالا به بیش از 8 هزار تومان وجود دارد؟ اظهار داشت: قیمت این کالا در ماه مبارک رمضان به‌اندازه‌ای که طی ایام نوروز افزایش پیداکرده بود، بالا نمی‌رود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مدتی است توزیع ذخایر مرغ منجمد به بازار را متوقف کرده است، افزود: ما در ماه مبارک رمضان با توزیع ذخایر موجود، بازار را مدیریت می‌کنیم، ضمن اینکه ذخایر مرغ منجمد شرکت پشتیبانی در حال حاضر حدود 100 هزار تن است و این ذخایر برای مدیریت بازار ماه رمضان به کار گرفته می‌شود.این مقام مسئول گفت: ما قصد داریم برای قیمت 7 هزار تومان که قیمت منطقی این کالاست، برنامه‌ریزی کنیم.

والوزی با اشاره به اینکه جمع‌آوری مرغ مازاد از بازار همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: تحویل مرغ به شرکت پشتیبانی برای مرغداران اختیاری است، یعنی اگر مرغداری بتواند کالای خود را باقیمتی بهتر بفروشد، آن را در اختیار شرکت پشتیبانی قرار نمی‌دهد اما درصورتی‌که قیمت بازار کمتر از قیمت جمع‌آوری شرکت پشتیبانی باشد تولیدکنندگان کالایشان را به ما تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید مرغ مازاد به شکل محدود انجام می‌شود، افزود: میزان خرید ما روزانه حدود 700 تا 800 تن بوده که طی سه روز اخیر این میزان به 400 تن کاهش پیداکرده ضمن اینکه شرکت پشتیبانی طی این دوره جمع‌آوری مرغ مازاد، حدود 14 هزار تن از این کالا را خریداری کرده است.