قیمت مرغ تابع قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است

ایلام- ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: قیمت مرغ در استان تابع قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است و هرگونه افزایش قیمت ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: قیمت مرغ در استان همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است و تا زمانی که این قیمت از سوی سارمان حمایت از مصرف کننده تغییر نکند، هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی می شود.

وی افزود: با اخلال‌گران در بازار تولید، عرضه و توزیع گوشت مرغ در استان برخورد قاطع و قانونی می شود و تعطیلی واحدهای تولیدی پرورش مرغ گوشتی پذیرفتنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان و دستگاه های تخصصی در استان همکاری کنند تا زمان تصمیم برای قیمت‌گذاری گوشت مرغ، آرامش بازار حفظ شود و مشکلی در راستای تامین مرغ مورد نیاز مردم به وجود نیاید.

وی افزود: روسای دستگاه‌های مرتبط، تعزیرات حکومتی، اتحادیه مرغداران و کشتارگاه با جدیت بازار مرغ را کنترل کنند زیرا با هرگونه تخلف کم یا گران فروشی، احتکار و تقلب و سودجویی در بازار گوشت مرغ قاطعانه برخورد می شود.

نعمتی گفت: ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌ها مراقب باشند تا تصمیم‌های مغایر با تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار استان اعمال نشود.

وی تاکید کرد: مرغداران و اتحادیه مرغدارها پای کار بیاید زیرا هدف ما تشکیل پرونده قضایی نیست بلکه هدف نهایی ما کمک به واحدهای تولیدی و جلوگیری از اخلال در بازار و پیشگیری از اجحاف در حق مردم است.

وی از اتحادیه مرغداران استان خواست که لیست واحدهای تولیدی پرورش مرغ که از عرضه مرغ به کشتارگاه امتناع می کنند در اختیار دستگاه قضا و نیروی انتظامی قرار دهد تا با آنها مطابق قانون برخورد شود.

وی تاکید کرد: هدف ما رضایتمندی تولید کنندگان و مردم است و مرغ به اندازه کافی در استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مصوب شد که خروج مرغ زنده و هرگونه مرغ کشتار روز از استان ممنوع و نیروی انتظامی با موارد تخلف برخورد قانونی کند.