فاتحه صنعت مرغداری خوانده می‌شود؟

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: امروز خطر ورشکستگی، صنعت مرغداری کشور را مورد تهدید جدی قرار داده است.

امیرحسین زمانی​راد عنوان کرد: چندین بار با روش‌های مختلف به مسئولین و متولیان صنعت مرغداری کشور اعلام کردیم که این صنعت رو به نابودی رفته و باید راه چاره​ای برای آن اندیشید اما متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده​ایم.

وی افزود: از دو سال اخیر پس از حذف ارز مرجع، هزینه​های تولید چندین برابر افزایش یافت اما قیمت مرغ نه‌تنها بالا نرفت بلکه روند کاهشی به خود گرفت به که طوری که امروز مرغداران قدیمی سرمایه​های خود را ازدست‌داده‌اند و مرغداران جدید قادر به پرداخت اقساط تسهیلات خود به بانک​ها نیستند.

زمانی​راد بیان کرد: شرکت​های تعاونی مرغداران شهرستان و اتحادیه​های استان نیز که تامین کننده نهاده‌های مرغداری‌ها از طریق شرکت​های واردکننده هستند، به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود از مرغداران دچار مشکل شده و رو به منحل شدن رفته​اند.

وی تصریح کرد: مرغداران توان پرداخت بدهی​های خود به تعاونی​ها و اتحادیه​های مرغداری ندارند و این تشکل​ها نیز پولی برای خرید نهاده​ها ندارند و با استمرار چنین مشکلاتی باید فاتحه صنعت مرغداری را خواند.

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور اظهار کرد: تمام مرغداران از دولت تقاضا دارند که هر چه سریع‌تر از طریق سبد اقلام حمایتی از صنعت مرغداری کشور حمایت کند و آن‌ها را از ورشکستگی نجات دهد.