عرضه ۱۵۰ هزار تن مرغ باهدف تنظیم بازار در گلستان آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از عرضه ۱۵۰ هزار تن مرغ به بازار استان برای تنظیم بازار مرغ خبر داد.

مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این‌که به دلیل جوجه ریزی در مرغداری‌ها شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم گفت: با توجه به ذخیره خوبی که برای مرغ انجام‌شده است از امروز توزیع مرغ در شهرهای استان صورت می‌گیرد و مرغ باقیمت هر کیلو شش هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: مردم استان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و برای تامین نیاز خود به فروشگاه‌های سراسر استان مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که قیمت مرغ قبل طی یک ماه اخیر به هفت هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده بود از امروز تا زمانی که قیمت مرغ به روند طبیعی خود برگردد تنظیم بازار صورت می‌گیرد.

مهاجر تصریح کرد: در شهرستان‌ها هم فرمانداران سهمیه فروشگاه‌ها را مشخص کرده و فروشگاه‌های عرضه مرغ، تنظیم بازار را به شرکت پشتیبانی امور دام معرفی کنند.

وی همچنین از توزیع مرغ سهمیه خانوارهای کمیته امداد و بهزیستی برای ماه‌های دی و بهمن به مقدار ۲۰ هزار تن در استان خبر داد و گفت: مرغ به حد کافی در استان وجود دارد و تنها به این دلیل که ما در استان سردخانه نداریم مرغ مازاد استان در سردخانه‌های خراسان شمالی ذخیره می‌شود و در مواقع نیاز در استان توزیع می‌شود.