طلا رکوردشکنی کرد

قیمت طلا و سکه در حالی در نخستین روز هفته رکوردشکنی کرد که به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه در افزایش قیمت‌ها مصر است.

اقتصاد۲۴- با نزدیکی انس جهانی طلا به محدوده ۱۸۰۰ دلاری و روند افزایشی قیمت دلار در بازار‌های داخلی، قیمت طلا و سکه بار دیگر سقف شکنی کرد و گران شد.

به نظر می‌رسد مرز ۱۸۰۰ دلاری برای بازیگران بازار سکه اهمیت زیادی دارد و شکست آن، می‌تواند ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی را در معرض تقویت بیشتری قرار دهد.
قدرت بازارساز تحلیل رفت؟

برخی تحلیلگران بازار معتقدند این روند صعودی قیمت طلا علاوه بر تاثیر نرخ جهانی بر بازار، از کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر از بشکه‌ای ۱۲۰ دلار به ۷۰ و ۸۰ دلار ناشی می‌شود.

معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت نفت منجر به کاهش قدرت بازارساز و بانک مرکزی برای کنترل بازار می‌شود. این به معنی افزایش قیمت دلار و به طبع آن رشد قیمت طلا و سکه است.

در نخستین روز هفته قیمت سکه امامی بیش از ۴۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به پله ۸ کانال ۱۷ میلیون تومانی رسید.

در لحظه نگارش این گزارش، روند افزایشی قیمت طلا در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است. رشد قیمت‌ها امروز طلای ۱۸ عیار را یک پله بالا نشاند و هر مثقال طلا نیز به کانال بالاتر راه یافت.

با نگاه به سخنان جرمی پاول به نظر می‌رسد ریسک رکود اقتصادی در آمریکا کاهشی است. رونق بازار طلای جهانی بعد از سخنرانی هفته گذشته رئیس فدرال رزرو قیمت طلا را با روند افزایشی همراه کرده است.