طرح تشدید نظارت بر بازار تخم مرغ با اولویت عمده فروشی‌ها اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از عملکرد اتحادیه تخم مرغ از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار تخم مرغ با اولویت عمده فروشی‌ها خبر داد.

طرح تشدید نظارت بر بازار تخم مرغ با اولویت عمده فروشی‌ها اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه کمسیون تنظیم بازار استان افزود: نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی زمینه ساز افزایش قیمت اقلام و کالا‌های اساسی در بازار شد و این امر مستلزم آگاهی و اشراف دستگاه‌های اجرایی بر قوانین و مقررات و رفتارشناسی مناسب بازار است.
وی در ادامه با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار و برخورد با متخلفان گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار کالا‌های اساسی به ویژه تخم مرغ با اولویت عمده فروشی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی دنبال و با جدیت بیشتر اجرا و تداوم می‌یابد.
معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به نوسان‌های قیمت تخم مرغ در بازار، ضمن انتقاد از عملکرد و اهمال اتحادیه تخم مرغ گفت: اتحادیه به عنوان عامل مهم ثبات بازار مکلف است اقدامات و وظایف خود را بر بازار و تامین و عرضه تخم مرغ پررنگ کند نه اینکه به عنوان واسطه رفتاری نامتعارف از خود بروز دهد.
عسگری در پایان جلسه با اشاره به قیمت عرضه مرغ در بازار افزود: دستگاه‌های نظارتی فعالیت‌های خود را بر مبنای قیمت مصوب تشدید کنند و همچنین دستگاه‌های ذی ربط در خصوص تامین مرغ مورد نیاز اهتمام لازم را به عمل آورند.